Koranet

Váš partner vo svete
korektúr a prekladov

Ponuka
O mne
Ako pracujem
Referencie
Cenník
Kontakt
TOPlist

aktualizácia: 1. 8. 2018
Překlady, s.r.o. Spolupracujeme s Překlady s.r.o.

    O vizitkách

Ak si myslíte, že vizitky sú zbytočnosť a sú určené len pre ľudí pracujúcich vo firmách na vyšších pozíciách alebo pre majiteľov firiem, nie je to celkom tak. Vizitky patria do rúk aj obyčajných ľudí, bežným smrteľníkom. Bude to možno znieť ako návrat do budúcnosti, ale staré známe heslo „vždy pripravený“ je dôležité aj dnes. Preto buďte pripravení. Nikdy neviete, kedy sa na vás usmeje šťastie. Kedy vo svojom živote stretnete človeka, s ktorým by ste chceli spolupracovať alebo o ktorom si myslíte, že by mohol mať záujem o vaše produkty či služby. Často nie je čas na dlhé rozhovory, na prácne ukladanie si telefónnych čísiel do mobilov. Vtedy prichádza na scénu vizitka.

Čo by mala vizitka obsahovať?

Vizitky sú síce malé, ale napriek tomu obsahovo veľké informačné médium. Hlavne preto, lebo obsahujú to najdôležitejšie, čo by sa mali vaši partneri pri stretnutiach alebo obchodných rokovaniach o vás dozvedieť. Teda názov firmy a logo, vaše meno a priezvisko, adresu, telefónne číslo a e-mailový kontakt. Netreba vari ani pripomínať, že všetky tieto údaje by mali byť bez najmenšej chybičky. Stačí preklep v telefónnom čísle alebo e-maile a všetka vaša snaha môže byť márna. Váš potenciálny obchodný partner vám už nikdy nezavolá, nenapíše.

Dá sa na ne však vtesnať omnoho viac. Nie je problém vyrobiť i obojstranné vizitky. Na druhú stranu si môžete dať vytlačiť na vizitky prípadné ďalšie aktivity, ktorým sa vy alebo vaša firma venujete. Môžete zvoliť stále populárnejší QR kód, do ktorého vložíte ďalšie údaje, o ktorých si myslíte, že ich ostatní potrebujú o vás ešte vedieť. Ale pozor! Neprežeňte to.

Vizitka je kartička prvého kontaktu, preto sa na ňu nepokúšajte vpratať všetko. Nie je to nutné. Načo sú vám dve telefónne čísla? Načo potrebujete dve e-mailové adresy? Akurát nimi dokážete svojich partnerov zmiasť a zneistiť. Alebo ich to odradí od telefonovania či e-mailovania. Dnes potrebujete mať všetko čisté, jasné, jednoduché a prehľadné. Nekomplikujte to sebe ani ostatným.

Rozmery vizitky a kvalita papiera

Vizitka má svoje štandardné, zaužívané rozmery, ktoré sa odporúča dodržať. Samozrejme, rozmery nie sú až úplne striktne dané a líšia sa podľa krajín, v zásade však pri klasických vizitkách platí, že maximálny rozmer by mal byť okolo 9 cm na dĺžku a 5 cm na šírku. Vo Veľkej Británii a v škandinávskych krajinách bývajú menšie.

Je to spôsobené jednak dlhoročným vývojom a funkčnosťou. Vizitky s týmito rozmermi, nie sú ani veľké, ani malé. Zmestia sa na ne najdôležitejšie údaje v čitateľnej forme a dobre padnú do ruky. A jednak tým, že vizitky presne takýchto veľkostí zodpovedajú najbežnejším formátom používaných obalov na vizitky. Ak si teda vyrobíte alebo dáte vyrobiť vizitky neštandardných, väčších rozmerov, pokojne sa môže stať, že nový majiteľ vašej vizitky ju nebude mať kde odložiť a vložiť. Chvíľu sa mu bude len tak bezprizorne motať po stole, až nakoniec skončí v koši. A to určite nechcete. To nie je váš cieľ.

Čo sa týka papiera, vyvarujte sa úplne najtenšieho, a teda najmenej kvalitného. Nad papierom s gramážou menšou ako 150 gr/m2 ani neuvažujte. To je minimum. Odporúča sa však 200 až 300 gr/m2. Vtedy sa na vizitky dobre tlačí, dobre na nich drží farba, a hlavne sa pri prvej príležitosti nepokrčia. (pokračovanie)

všetky články | domov